Sezgi Sena Akay’ı Best Model Of The World’de

1.81 boyunda, 85-60-89 ölçülerinde olan, Yeditepe Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde öğrenimine devam eden 19 yaşındaki Akay, L’variete dergisi için Tolga Karel’in objektifine poz verdi.  
 
Yarışmada birinci olup dünyanın en iyi mankeni ödülünü alacağınızı tahmin ediyor muydunuz? Rakiplerinizle kıyasladığınızda kendinizi nasıl değerlendiriyordunuz? 
 
- İlk günden beri hayalini kurduğum tek şey yarışmada birinci olmaktı. Bundan hiç şüphe duymadım. Rakiplerimin içinde kendi ülkelerinde model olan arkdaşlarım vardı fakat bu beni demoralize etmedi çünkü rakibin olduğu yerde rekabet vardır. Rekabet de bana sorarsanız başarıyı tetikleyen en önemli etkenlerden biridir.  
 
Okuduğunuz okul ve bölüm? 
 
- Yeditepe Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde okuyorum.  
 
Best Model Of The World yarışmasında birinci oldunuz. Yarışmadan önce modellik yapıyor muydunuz? 
 
- Hayır. İlk modellik deneyimim yarışma podyumundaydı. Daha önce modellik deneyimim yoktu. 
 
Yarışmaya katılmaya nasıl karar verdiniz? 
 
- Kendimi bildim bileli dikkat çekici biriydim. Gün içinde karşılaştığım, tanıdığım tanımadığım birçok insandan aldığım olumlu tepkiler sonucu bu yarışmaya katılmaya karar verdim.  
 
Yarışma süresince ailenizin desteğini aldınız mı? 
 
- Şanslıyım ki ailem hep yanımdaydı. 
 
İLK MODELLİK DENEYİMİM PARİS’TE OLDU 
Yarışmada derece almanız hayatınızı nasıl etkiledi? 
 
- Daha sosyal bir hayatın içerisine girdim. Yurt içinde ve yurt dışında mesleğimle alakalı birçok önemli insanla tanıştım. İnsanlar beni daha çok tanımaya başladı ve bu yüzden daha çok sorumluluk hissetmeye başladım. 
 
Yarışmada derece almanızın modellik kariyerinize etkisi nasıl oldu? Hangi projelerde yer aldınız? 
 
- İlk modellik deneyimim çok şanslıyım ki Paris’te oldu. Daha sonra Türkiye’de defilelere katıldım. Gelen dizi, sinema ve reklam filmi tekliflerini menajerim Erkan Özerman’la beraber değerlendirmeye devam ediyoruz. Erkan Özerman, Şenay Akay’dan beri ilk defa sizin de menajerliğinizi yürütüyor. 


 
Onunla çalışmak nasıl bir deneyim? 
 
- Bu sektörde beni en iyi şekilde yönlendirecek kişi Erkan Özerman’dır.  
 
Yakın zamandaki projeleriniz neler? Okul nasıl gidiyor? 
 
- Okulum yaz tatiline girdi. Söylediğim gibi projeler üzerinde yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Henüz kesinleşen bir proje olmadığı için bir şey söylemek istemiyorum.  
 
EN GENÇ BEST MODEL BENİM 
Best Model tarihindeki en genç finalistlerden birisiniz. Erken yaşta gelen böyle bir unvanla nasıl başa çıktınız? 
 
- Doğru, en genç Best Model unvanı bende. 17 yaşındaydım Best model seçildiğimde. Aldığım dereceyle birlikte birçok sorumluluk da yüklendi üzerime ama bu unvanı en iyi şekilde temsil ettiğimi düşünüyorum.  


 
Pek çok model, kariyerine oyuncu olarak devam etmenin planlarını yapıyor. Sizin gelecekle ilgili planlarınız neler? 
 
- Yarışmadan sonra oyunculuk yapmayı düşünmedim ancak zaman geçtikçe tekliflere kayıtsız kalamadım. Şu an benim için en doğru olanı seçmeye çalışıyoruz. Ayrıca modelliğe de devam etmek istiyorum.  
 
“O kız artık büyüdü” diyoruz. Gerçekten büyüdünüz mü? Yarışmadan önceki halinizle şimdi içinde bulunduğunuz hali kıyaslar mısınız? Neler değişti? 
 
- Büyümenin yaşı yok. Ben de her insan gibi büyüyor ve olgunlaşıyorum. 
 
HAYATIMDA ÖZEL HİSLER BESLEDİĞİM KİMSE YOK 
Güzel kadınların etrafında her zaman pek çok hayranı bulunur. Özel hayatınızda bir erkek var mı? 
 
- Etrafımda tabii ki benimle ilgilenen insanlar var ama şu an benim özel hisler beslediğim kimse yok.
 
İçinde bulunduğunuz meslek, uzun süreli bir ilişki yaşamak için riskli mi? Erkekler model olduğunuz için kıskançlık yapıyorlar mı? Bu durumla nasıl baş ediyorsunuz? 
 
- Hayatımda kimse olmadığı için bu sorunun cevabı yok. Genel olarak düşüncemi soruyorsanız, ilişkiler karşılıklı güven ve saygıya dayanır. Bana ve mesleğime saygı duymayan kişi benim hayatımda da olmamalıdır. Bu ikimizi de rahatsız eder çünkü. 


 
Evlilik ve çocuk sahibi olmakla ilgili düşünceleriniz nedir? 
 
- Bunları düşünmek benim için çok erken, yapmam gereken çok iş var. 
 
Modellik pek çok genç kızın ve genç erkeğin rüyalarını süsleyen bir meslek. Bu mesleğin olumlu ve olumsuz yanlarını onlara anlatır mısınız? 
 
- Model olmayı düşünen herkesin en başta dikkat etmesi gereken şey sektörde kiminle çalıştığıdır. Çünkü zor bir sektör. Özel hayatına, yediğine içtiğine, sporuna sürekli dikkat etmen gerekiyor. Bu da iyi bir irade ve disiplin gerektiriyor.  
 
Şu ana kadar içinde yer almaktan pişmanlık duyduğunuz ve ya keşke yapmasaydım dediğiniz bir iş oldu mu? 
 
- Hayır.  
 
İçinde bulunmaktan en çok keyif aldığınız veya gurur duyduğunuz iş hangisidir? 
 
- Her içinde bulunduğum proje ayrı bir heyecan ve ayrı bir tecrübe ama Paris’te çıktığım ilk defilemde podyumdaki tek Türk manken olmak gurur vericiyd 
 
Bugüne kadar cüretkâr pozlar vermekten hep kaçındınız, neden? Ve kararınızı değiştirmenizde ne etkili oldu? 
 
- Ben bir modelim ve dünyanın en iyi modeli olarak bunu taçlandırdım. Bunu sindirmem ve sektöre alışmam biraz zaman aldı. Tolga Karel “Dergi çıkaracağım, ilk sayımız için senden güzel kareler bekliyoruz” deyince ben de kendisine güvendim ve konsepte uydum. 

Yorumlar